2022/2023 MOTYLKI

WRZESIEŃ

 

Kiedy wrzesień to już jesień - Gify i obrazki na GifyAgusi.pl

Wrzesień”
(Karasiewicz G.)                                             

Mija ciepłe lato,
wkrótce przyjdzie jesień,
zbudził się o świcie,
niespokojny wrzesień.

Tyle pracy wkoło,
czy wykonać zdołam?
Najpierw pootwieram
drzwi w naszym przedszkolu. 

Wrócą do przedszkola dzieci
calutką gromadką,
o słonecznym lecie
opowiedzą pani.

Rok szkolny 2022/2023

 Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki

 Serdecznie witamy Was w nowym roku szkolnym.

Za  wami czas beztroskich i radosnych wakacji. Wypoczęci i z uśmiechem na twarzy ruszamy do pracy. Przed nami rok pełen niepewności i lęku  ale i ciekawych doświadczeń.

Szczególnie miło nam powitać w naszym gronie te Dzieci, które po raz pierwszy przekroczyły próg naszego przedszkola. Przed nimi trudny czas związany z adaptacją do nowego miejsca i koniecznością rozstania z rodzicami. Pragniemy jednak zapewnić ,iż dołożymy wszelkich starań, aby ten pierwszy krok do samodzielności przedszkolaków był miłym wspomnieniem.

Wszystkim Przedszkolakom w tym nowym roku szkolnym życzymy dużo radości w zdobywaniu wiedzy, wesołej zabawy, nowych przyjaźni i niezapomnianych przeżyć a Rodzicom udanej współpracy i zadowolenia ze swoich pociech.

Jak przygotować dziecko do przedszkola?

  • przygotuj dziecko: mów o przedszkolu, odwiedzaj je, pokaż plac zabaw, weź udział w zajęciach adaptacyjnych, poznaj kolegów, którzy też idą do tej samej grupy, jeśli to możliwe;
  • mów językiem pozytywów: życz dziecku dobrej zabawy w przedszkolu, miłego dnia, zachęć do zbudowania wielkiej wieży z klocków. Unikaj komunikatów, które budują strach albo przekonanie, że przedszkole to nieprzyjemne, groźne miejsce: “Nie bój się”, “Przykro mi, ale muszę iść”, “Dasz sobie radę”, unikaj smutnego, rozżalonego tonu – staraj się przenieść na dziecko entuzjazm, pozytywne emocje, radość
  • daj czas: na rozmowę przed przedszkolem, na uspokojenie się w domu, na wybranie zabawki do przedszkola, spokojne ubranie się, na zapomnienie czegoś z domu i powrót po to, jednak staraj się przed samym wejście do sali załatwić sprawy w miarę szybko: pożegnaj się z dzieckiem, przekaż je nauczycielowi, idź – nie obawiaj się, wszystko będzie dobrze
  • stopniuj czas pobytu dziecka w przedszkolu – na początku niech dziecko spędza w przedszkolu tylko kilka godzin, z czasem – możesz to zmienić, jeśli dziecko będzie się czuło komfortowo
  • dotrzymuj umów, nie oszukuj: nie uciekaj, gdy coś odwróci uwagę dziecka, nie oszukuj “Pójdę do samochodu i zaraz wracam” – dziecko Ci ufa, dzięki temu, czuje się bezpiecznie – niech tak zostanie
  • buduj rutynę poranną: dzięki temu unikniecie wielu stresów, dziecko będzie wiedziało co zaraz nastąpi i będzie na to lepiej emocjonalnie przygotowane, możecie np. żegnać się zawsze w ten sam sposób “Buziak, przytulas i czas na zabawę!”
  • daj dziecku “kawałek domu” – dzięki ulubionej zabawce dziecko poczuje się lepiej.

RADY DLA RODZICÓW

10 próśb Twojego nadpobudliwego dziecka

  1. Pomóż mi skupić się na jednej czynności.

Proszę ucz mnie także poprzez zmysł dotyku. Potrzebuję, abyś poprowadził mnie za rękę.

  1. Potrzebuję wiedzieć co zdarzy się za chwilę.

Proszę stwórz mi bardzo uporządkowane otoczenie, gdzie wszystko będzie podporządkowane stałym zasadom. Daj mi wyraźnie znać gdyby miały nastąpić zmiany.

  1. Poczekaj na mnie, ja ciągle jeszcze się zastanawiam.

Proszę pozwól mi działać w moim własnym tempie. Jeśli zacznę się spieszyć, na pewno coś pomylę lub zrobię błąd.

  1. Jestem w kropce, nie potrafię tego zrobić.

Proszę zaproponuj mi możliwość wyjścia z trudnej dla mnie sytuacji. Potrzebuję dowiedzieć się jak można iść dalej, jeśli droga jest zablokowana.

  1. Czy to jest dobrze? Ja potrzebuję to od razu wiedzieć.

Zaraz po tym jak coś zrobię, szybko i szczegółowo pochwal to, co było dobrego w mojej pracy.

  1. Nie zapomniałem, ja tylko za pierwszym razem nie usłyszałem Cię.

Proszę dawaj mi tylko jedno drobne polecenie na raz. Poproś mnie, abym powtórzył Ci, co usłyszałem przed chwilą.

  1. Nie pomyślałem, mnie już nie było.

Proszę przypomnij mi, abym zatrzymał się, pomyślał i dopiero potem działał.

  1. Ja zawsze pracuję tylko w danej chwili.

Proszę dawaj mi tylko krótkie etapy pracy do wykonania, tak abym sam mógł ocenić, kiedy dojdę do końca.

  1. Wiem – znowu WSZYSTKO zrobiłem źle!

Nagradzaj mnie choć za część dobrze wykonanego zadania, za    poprawę, doskonalenie    się a nie za bycie doskonałym.

  1. Dlaczego zawsze na mnie krzyczysz?

Proszę doceń mnie, jeśli zrobię coś dobrze; pochwal jeśli uda  mi się odpowiednio zachować. Przypominaj mi (i sobie) o moich dobrych i mocnych stronach, kiedy mam zły dzień.