2019/2020 słoneczka

 

Witamy w nowym roku szkolnym
2020/2021

Życzymy Wam, Kochane Przedszkolaki,
aby każdy dzień spędzony w przedszkolu był wyjątkowy i pełen wrażeń!
A Rodzicom, życzymy radości i satysfakcji
z sukcesów i uśmiechów dzieci!

To ja” –  Magdalena Rybak

 Oto jest przedszkolak mały, choć tak mały- doskonały.        
Ma dwie nogi i dwie ręce, Posłuchajcie – co ma więcej!

                                                Dwoje oczu, nos i usta, szyję – na niej w grochy chusta
Dwoje uszu, dwoje brwi, ma też włosy – wiesz i Ty.

                                                To jest prawda dobrze znana, ma dwie stopy, dwa kolana.
Dwa ramiona, plecy, brzuszek, czasem stroi go fartuszek.

                                                 Jego dłonie i paluszki z plasteliny lepią muszkę
a dwa łokcie, co wystają , stolik często podpierają.

                          Wiedzą o tym wszystkie dzieci, są blondyni i bruneci
Chudzi,  grubi, duzi , mali, choć tak różni – to wspaniali.

                           Mają oczy ciemne, jasne, a ubrania luźne, ciasne.
Wszak na całym wielkim świecie różnych ludzi odnajdziecie.

Drodzy rodzice!
Rozpoczynamy nowy rok szkolny, zdałoby się taki sam, a jednak jakże inny od poprzednich pod wieloma względami. Przyjdzie nam pracować w nieco innej rzeczywistości niż dotychczas. Zapewne będzie to rok pełen mniejszych i większych wzruszeń, czas zabawy, czas budowania udanych relacji z innymi, a także nauki o drugim człowieku i poznawania samego siebie. Pragniemy powitać Was w miejscu, które jest dla Państwa dzieci potrzebne. Wasze dzieci stają się przedszkolakami -to najpiękniejsza historia, która mogła wydarzyć się w Waszym życiu.

Na początek pragniemy przekazać Wam garść niezbędnych informacji:

  • Wychowawcy grupy: Magdalena Chodak, Joanna Tajchman – Waliczek
    Numery telefonów oraz godziny konsultacji telefonicznych:
    * Magdalena Chodak 519 872 987 Piątek 14.00 – 15.00
    * Joanna Tajchman – Waliczek –
  • Adres mailowy do kontaktu: p33.sloneczka@onet.pl,
  • Prosimy Rodziców o pobranie dokumentów ze strony internetowej, o ich wypełnienie, wydrukowanie, podpisanie oraz przyniesienie kompletu w dniu 01.09.2020 roku.
  • Prosimy o zapoznanie się z  wytycznymi GIS  oraz procedurami bezpieczeństwa zamieszczonymi na stronie głównej Przedszkola w zakładce: Aktualności
  • Zmienia się rozliczanie realizacji podstawy programowej tzn. nie będzie już godzin bezpłatnych między godziną 9 a 14 ale godziny bezpłatne będą liczone od momentu wejścia dziecka do przedszkola.
  • Zasady obowiązujące podczas przyprowadzania dzieci do przedszkola:
    podczas przyprowadzania pociech do placówki muszą Państwo ubrać maseczkę razem z dzieckiem. Nie wchodzą Państwo na teren Przedszkola, panie z obsługi wychodzą po dzieciaczki, mierzą im temperaturę i jeśli jest ona w normie, oddają Państwu maseczkę. Zabierają pociechy do szatni i tam pomagają się przebrać, zaprowadzają dzieci do toalety gdzie myją rączki i po czynnościach higienicznych wchodzą do sali.
  • Stawka żywieniowa nie uległa zmianie i wynosi 8 zł 50 gr

Czy przedszkole jest potrzebne naszemu dziecku?

    Wielu rodziców staje przed dylematem, czy zapisać dziecko do przedszkola. Zawsze znajdzie się wiele argumentów, aby zostawić dziecko w domu pod opieką mamy lub taty, babci czy dziadka. Są jednak pozytywne efekty odmiennej decyzji.  Przedszkole uczy dzieci samodzielności, współdziałania w grupie, dyscypliny, rozwija talenty, wyrabia sprawność ruchową. tu zawiera się pierwsze w życiu przyjaźnie i antypatie.

PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU
Pierwsze dni dziecka w przedszkolu są bardzo szczególne i mają duży wpływ na późniejsze zachowania dorastającego człowieka. Co robić, a czego nie robić, by ułatwić maluchowi start w samodzielność?
Te pierwsze dni to trudny okres dla dzieci i dla rodziców. Rodzice przede wszystkim powinni być świadomi, że dziecku w przedszkolu nic złego nie grozi i nikt go tam nie chce skrzywdzić. Ponadto przedszkole jest miejscem, gdzie dziecko szybciej rozwija swoją sprawność, nabywa umiejętności, które pozwolą mu na lepszy start w kolejny etap życia, jakim jest szkoła.

Niestety pierwsze dni dziecka w przedszkolu wiążą się z zachwianiem poczucia jego bezpieczeństwa. Jest to sytuacja bardzo trudna dla dziecka dlatego w większości przypadków reaguje ono płaczem. Nikt tak na prawdę nie lubi być przenoszony nagle z dnia na dzień w nowe, nieznane otoczenie. My dorośli mamy za sobą wiele różnych doświadczeń, a mimo to sytuacje takie są dla nas stresujące. Wyobraźmy sobie dziecko, które nigdy nie zmieniało środowiska. Nagle znajduje się w nowym otoczeniu, gdzie czuje się niepewnie to natomiast wywołuje u niego niepokój i rozdrażnienie. Nie dziwmy się, że dziecko właśnie wtedy płacze, jest to jego reakcja na trudną dla niego sytuację. Na wszystko potrzeba czasu. Nie znaczy, to, że dziecko płacze cały czas i codziennie. Są to z pewnością pierwsze dni i łzy płyną najczęściej przy rozstaniu z rodzicami. Dzieci dość szybko adaptują się w nowym środowisku, ale potrzebują wsparcia rodziców.

Co robić:

  • Pozwólmy dziecku dużo wcześniej zapoznać się z rzeczami, które ma zabrać ze sobą do przedszkola (kapcie, worek, strój gimnastyczny, kocyk, poduszeczka, przytulanka ).
  • Dajmy rano dziecku czas na spokojne wstanie z łóżka, nie wprowadzajmy atmosfery nerwowości.
  • Utwierdzajmy nasze dziecko w przekonaniu że jest mądre, odważne, że jesteśmy z niego dumni, znajdźmy takie argumenty, które zmotywują go pozytywnie i utwierdzą w poczuciu własnej wartości.
  • Przy pożegnaniu rodzic powinien być pogodny, uśmiechnięty nie powinien okazywać smutku, niepokoju (dzieci są bardzo dobrymi obserwatorami, każdy grymas, uśmiech, gest jest przez nie odpowiednio odczytany).
  • Dziecko powinno wejść do sali z rodzicem za rękę nigdy w jego objęciach.
  • Pożegnanie powinno być krótkie.
  • Wskazane jest by dziecko przez pierwsze dni nie przebywało zbyt długo w przedszkolu. O ile to możliwe przyprowadźmy je przed śniadaniem, a odbierzmy po obiedzie, następnie systematycznie wydłużajmy czas pobytu dziecka w przedszkolu.
  • Jeśli to możliwe rodzice powinni na zmianę przyprowadzać dziecko do przedszkola, raz mama raz tata.
  • Rozmawiajmy z dzieckiem o pobycie w przedszkolu tak, jakby to była jego praca, doceńmy jego wysiłek i mówmy mu o tym.
  • Odbierając dziecko rozmawiajmy z nauczycielem spokojnie i przyjaźnie, z pewnością zarejestruje to nasze maleństwo i szybciej poczuje się bezpieczne.

Czego nie  robić:

  • Nie wolno rodzicowi kłamać, że „zaraz wrócę” (dziecko cały czas niespokojnie czeka), „będę w szatni” (stoi przy drzwiach i nic go więcej nie interesuje).
  • Rodzic nie powinien przebywać z dzieckiem w sali, przedłuża w ten sposób adaptację własnej pociechy, jak również ze względu na inne dzieci, które też chciałyby mieć rodzica obok siebie (często wywołuje to płacz u innych dzieci – „chcę do mamy”).
  • Nie wolno wracać, zaglądać do sali nawet, gdy słyszymy płacz dziecka, zapewniamy, że trwa on krótko (dziecko świadome obecności rodzica będzie płakać dłużej).
  • Każdy rodzic ma wątpliwości, niepokoi go wiele rzeczy i to jest zrozumiałe, na wiele godzin jest pozbawiony kontroli nad dzieckiem, ale nie należy rozmawiać o tych wątpliwościach przy dziecku.
  • Nie wolno straszyć dziecka przedszkolem „Poczekaj no, już pani w przedszkolu nauczy cię porządku!”.

A na koniec słów kilka na temat wyprawki:

  • 2 bloki techniczne białe,
  • 2 bloki techniczne kolorowe,
  • 1 blok techniczny biały A3,
  • 1 blok techniczny kolorowy A3,
  • 2 bloki zwykłe z kolorowymi kartkami,
  • zestaw bibuł krótkich,
  • temperówka z pojemnikiem,
  • kolorowanka,
  • papier kolorowy normalny i samoprzylepny,
  • 1 ryza papieru kolorowego,
  • 1 ryza papieru ksero,
  • komplet kredek kolorowych (grubych),
  • komplet kredek świecowych,
  • plastelina,
  • klej w sztyfcie – 2 sztuki,
  • mały piórnik zasuwany (podpisany),
  • 2 teczki biurowe na gumkę,
  • chusteczki higieniczne wyciągane (2 opakowania),
  • chusteczki nawilżane,
  • wygodne ubranie na zmianę.
    WSZYSTKIE PRZYBORY POWINNY BYĆ PODPISANE!