Psycholog: mgr Anna Kaczyńska Pedagog specjalny: mgr Agata Łapaj
Godziny pracy: Godziny pracy:
Poniedziałek – 8.00 – 14.00; Środa – 12.00 – 14.00;
Wtorek 8.00 – 13.00; Piątek- 12.00 – 14.00;
WAŻNE TELEFONY I ADRESY POMOCNE DLA
DZIECI I RODZICÓW
tel. 116111, www.116111.pl
codziennie w godzinach 12.00-20.00
Pomoc w trudnych sytuacjachMŁODZIEŻOWY TELEFON ZAUFANIA
tel. 19288
tel. 800 100 100 – dla rodziców i nauczycieli w sprawach bezpieczeństwa dzieci
DZIECIĘCY TELEFON ZAUFANIA RZECZNIKA PRAW DZIECKA
tel. 800 12 12 12;
http://brpd.gov.pl/telefon zaufania.
Telefon ten pełni również funkcję telefonu interwencyjnego.
Pod numer interwencyjny osoby dorosłe mogą zgłaszać problemy dzieci.
POLICYJNY TELEFON ZAUFANIA
tel. 800 120 226
TELEFON ZAUFANIA DLA OSÓB O ODMIENNEJ ORIENTACJI SEKSUALNEJ
tel. 22 628 52 22
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
tel. 800 100 100
poniedziałek-piątek od 12.00 do 15.00
POMARAŃCZOWA LINIA-PORADY DLA RODZICÓW, KTÓRYCH DZIECI SIĘGAJĄ PO ALKOHOL
tel. 801 140 068, 800 140 068; www.pomaranczowalinia.pl
poniedziałek-piątek w godzinach 14.00-20.00
PROBLEMY Z NARKOMANIĄ- INFORMACJE, PORADY, WSPARCIE
tel. 800 120 289 poniedziałek-piątek 10.00-17.00
tel. 801 199 990 codziennie w godzinach 16.00-21.00
FORUM PRZECIW DEPRESJI
tel. 225949100
https//forumprzeciwdepresji.pl/gdzie-szukac-pomocy
środa i czwartek w godz. 17.00-19.00
Na stronie znajduje się lista ważnych telefonów antydepresyjnych, wyszukiwarka punktów pomocy lekarskiej, informacje o kampanii przeciwko depresji oraz teksty na temat zaburzeń psychicznych.
ANTYDEPRESYJNY TELEFON ZAUFANIA FUNDACJI ITAKA
tel. 22 654 35 37
FUNDACJA DAJEMY DZIECIOM SIŁĘ
ul. Mazowiecka 12/25 , 00-048 Warszawa
tel. 22 616 02 68
W placówkach FDDS w kilku miastach w kraju pomocy udzielają specjaliści: psychiatrzy dziecięcy, psychologowie, pedagodzy doświadczeni w pracy z dziecięcą traumą oraz prawnicy , pracownicy socjalni i pediatrzy.
FUNDACJA DZIECI NICZYJE- WARSZAWA
ul. Katowicka 31, 03-939 Warszawa
tel. 22 616 02 68 ; www.fdn.pl
Celem fundacji jest ochrona dzieci przed krzywdzeniem oraz pomoc dzieciom krzywdzonym, ich rodzinom i opiekunom.
OGÓLNOPOLSKI TELEFON DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE „NIEBIESKA LINIA”
tel. 800 120 002; codziennie w godzinach 12.00-18.00
FUNDACJA DRZEWO ŻYCIA
pomaga osobom dotkniętym problemem zaburzeń odżywiania. W ramach fundacji działają:
„Słoneczny dom”- pierwsze w Polsce sanatorium, ośrodek leczenia zaburzeń odżywiania.
MALAWA 772B
tel. 48 792 700 525
tel. 48 887 679 744
tel. 17 852 55 25
PSYCHOMEDIC SIEĆ KLINIK PSYCHOLOGICZNO-PSYCHIATRYCZNYCH
Warszawa tel. 22 253 88 88
Łódź tel. 42 644 44 44
www.psychomedic.pl
ODDZIAŁ KLINICZNY PSYCHIATRII DOROSŁYCH, DZIECI I MŁODZIEŻY
w Szpitalu Uniwersyteckim Kraków Psychiatria Dzieci i Młodzieży. Tel. 12 424 87 40
„EMOCJE U DZIECI”
„JAK DBAĆ O ZDROWIE PSYCHICZNE?”
„SPOSOBY NA DOBRY POCZĄTEK DNIA”
„CZYM JEST DOM?”
„JAK WSPIERAC POCZUCIE WARTOSCI U DZIECI”
„NIE KARAJ CISZĄ”
ROZMAWIAJMY O …… ZŁOŚCI
ZANIM NAKRZYCZYSZ NA DZIECKO
CHROŃ DZIECKO W SIECI PRZED SZKODLIWYMI TREŚCIAMI
Broszura kampanii „Chroń dziecko w sieci”, mającej na celu uświadomienie rodzicom problemu szkodliwych treści w sieci, dotyczącego również dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, jak również podkreślenie odpowiedzialności rodziców za bezpieczeństwo dzieci w internecie.
Broszura dostarcza rodzicom informacji o konkretnych zasadach i narzędziach ograniczających ryzyko kontaktu dzieci z nieodpowiednimi treściami online.
chron-dziecko-w-sieci_broszura
PRZECIWDZIAŁANIE KRZYWDZENIU I ZANIEDBYWANIU DZIECI
ADAPTACJA W PRZEDSZKOLU
Pedagog specjalny radzi:
Ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną
1. „Dotykowe pudełko”- weź pudełko po butach lub poszewkę na poduszkę, umieść w środku różne przedmioty, po czym poproś dziecko, by wkładając rękę do pudełka spróbowało zgadnąć, jakiego przedmiotu dotyka
2. Siłowanie- usiądź na podłodze i powiedz dziecku „spotkałeś na swojej drodze ogromny kamień, spróbuj go przepchnąć”.
3. Zabawa w „taczkę”- dziecko opiera dłonie o podłogę, a ty chwytasz je za nogi i prowadzisz niczym taczkę.
4. Nalewanie i przesypywanie- pozwól dziecku na eksperymenty, niech przelewa płyny z kubeczka do kubeczka, przez lejek, a łyżeczką przesypuje drobne materiały (ryż, kaszę) do pojemników różnej wielkości i kształtu.
5. Skakanie przez gumę- gumę można przymocować np. do nóżek od krzesła. Możesz dziecku zademonstrować różne sposoby skakania przez gumę.
6. Zabawa w kopciuszka- przygotuj w misce różne rodzaje ziaren, zadaniem dziecka będzie wybranie z miski jednego rodzaju.
7. Zabawy z gazetą- zgniatanie, darcie, robienie kulek z gazety- to tylko niektóre pomysły na to, jak możesz wykorzystać z dzieckiem stare gazety.
8. Rzucanie do celu- ta prosta zabawa sprawdzi się w pracy z dziećmi w każdym wieku. Możesz dostosować przedmiot rzutu i odległość do celu w zależności od umiejętności dziecka.
9. „Gra na pianinie”- delikatne opukiwanie opuszkami palców o stolik.
10. Podrzucanie i łapanie piłki – z utrudnieniami: klaśnięciem, wielokrotnym klaśnięciem, przysiadem, obrotem ciała o 360 stopni itp.
11. Malowanie palcami- używaj specjalnej farby do malowania palcami i mieszaj ja z innymi materiałami, np. ryżem, piaskiem, nasionami czy prażoną kukurydzą, aby uzyskiwać nowe doznania dotykowe. Możesz też stworzyć własną farbę z pianki do golenia, sosu, czy galaretki.
12. Sensoryczny kubełek- napełnij duży plastikowy kubełek ryżem, makaronem, płatkami kukurydzianymi, prażoną kukurydzą, piaskiem, wodą, nasionami itp. Następnie umieść w środku kilka różnych przedmiotów. Poproś dziecko, aby zanurzyło dłonie w pojemniku i postarało się znaleźć przedmioty. Spróbuj napełnić kubełek czymś ciepłym, zimnym, szorstkim, gładkim itp.
13. Lepienie z masy solnej- z wcześniej przygotowanej masy solnej ulep z uczniem ozdoby- anioły, kwiatuszki, serduszka- zgodnie z waszą wyobraźnią.
14. Skakanie na skakance- możesz przeprowadzić dla swojego ucznia mały konkurs skoków na skakance- szczególnie, gdy masz okazję wyjść z nim na podwórko w słoneczny dzień.
15. Chodzenie z woreczkiem na głowie- uczeń przemieszcza się z jednego punktu sali do drugiego z woreczkiem na głowie.
16. Podawanie ręki- ćwicz z uczniem podawanie ręki do przywitania z równoczesnym skierowaniem wzroku na osobie witającej
17. Wyklaskiwanie rytmu- spróbuj nauczyć dziecko wyklaskiwania prostych rytmów.
18. Wyklejanie plasteliną- np. kolorowanek, własnych rysunków.
19. Granie w memory- ćwiczenie spostrzegawczości w każdym wieku. Dla starszych dzieci można wykorzystać memory np. matematyczne z tabliczką mnożenia.
20. Granie w łapki- ze wspólnym śpiewaniem rymowanek.
ARTYKUŁY
Jak nauczyć dziecko sprzątania po sobie
ARTYKUŁ Jak nauczyć dziecko sprzątania po sobie
Rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym
ARTYKUŁ Rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym
Jak radzić sobie z emocjami
Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami